Κάδος Ανατύπωσης

Ανάλεκτα του Διαδικτύου

  • «Ανάθεμα σε ξενιτιά εσέ και το καλό σου, μου πήρες το παιδάκι μου και το ‘κανες δικό σου»

  • « OΙΑ ΗΩ Ω ΥΙΕ ΑΕΙ ΕΙ »

  • «Ηττάται αυτός που πολεμάει, όχι αυτός που χαζεύει τον πολεμιστή»

  • Σημαία άγνωστου καπετάνιου την εποχή της Τουρκοκρατίας συμβολίζει την σκλαβωμένη Ελλάδα που αγωνίζεται να ελευθερωθεί!

  • «Μάνα μου Ελλάς»

  • Ειδήσεις στην Αρχαία Ελληνική γλώσσα

  • Κάνε κλικ σε μια ημερομηνία για να δεις τις αναρτήσεις της ημέρας εκείνης

    Οκτώβριος 2013
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Παρακαλώ όχι greeklish

    Αν δεν μπορείτε να αποφύγετε τα greeklish μην αγχώνεστε τα σχόλιά σας θα τα μετατρέπουμε εμείς σε Ελληνικά

  • Οι άνθρωποι δημιουργήθηκαν για να αγαπηθούν. Τα πράγματα δημιουργήθηκαν για να χρησιμοποιηθούν. Ο λόγος που ο κόσμος είναι μέσα σε ένα χάος, είναι γιατί τα πράγματα έχουν αγαπηθεί και οι άνθρωποι έχουν χρησιμοποιηθεί!

  • Τελευταία γίνεται ένας μεγάλος ντόρος σχετικά με τα "ελληνικά προϊόντα" και τα barcodes που έχουν στις συσκευασίες τους, των οποίων barcode αρχίζουν (υποτίθεται) με 520 ή 521. "Λάθος μεγάλο!!!!" ... Κάνε κλικ στην παραπάνω εικόνα για πλήρη ενημέρωση

Καθηγητές Ελληνικών λυκείων στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος ESA!

Posted by Συλλέκτης Αναλέκτων στο 10/10/2013

Space-UniverseΤρεις Έλληνες καθηγητές λυκείων, εκπροσώπησαν την Ελλάδα ανάμεσα σε 13 Ευρωπαϊκές χώρες και εκπαιδεύτηκαν στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος ESA για να προωθήσουν και να διαδώσουν στη χώρα μας τις δραστηριότητες και γενικά τη λειτουργία της ESA αλλά κυρίως να ενισχύσουν και να στηρίξουν τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών και των επιστημών που αφορούν το διάστημα στους μαθητές των σχολείων.

Πρόκειται για τους Νίκο Κυριαζόπουλο, φυσικό στο 2οΛύκειο Ελευθερίου-Κορδελιού Θεσσαλονίκης, την Ιωάννα Νείλα βιολόγο από το Πειραματικό Λύκειο Ιωαννίνων και τον Παναγιώτη Λάζο φυσικό στο 26ο Λύκειο Αθηνών.

Οι τρεις εκπαιδευτικοί βρέθηκαν για 4 ημέρες, το διάστημα 20-23 Αυγούστου, στο συγκρότημα ESTEC, που αποτελεί ένα από τα βασικά κέντρα έρευνας και τεχνολογίας της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA), στη περιοχή Noordwijk στη κεντρική Ολλανδία – κοντά στα παράλια της Βόρειας θάλασσας – ανάμεσα σε 40 καθηγητές της Μέσης Εκπαίδευσης Φυσικούς, Χημικούς και Βιολόγους, από 13 ευρωπαϊκές χώρες και πήραν μέρος στο summerworkshop 2013 που διοργανώθηκε από το τμήμα εκπαιδευτικών θεμάτων της ESA.

Participants and_organisers_of_ESA_s_Summer_Workshop_for_Teachers_2013

Στους καθηγητές που πήραν μέρος δόθηκε η ευκαιρία να ενημερωθούν από ειδικούς επιστήμονες της ESA για τις δραστηριότητες της σχετικά με τη μελέτη του διαστήματος αλλά και της Γης μας, καθώς και για τις μελλοντικές σημαντικές αποστολές της ευρωπαϊκής υπηρεσίας διαστήματος ESA, προς τον πλανήτη Άρη, τη συσκευή Gaia, μέσω της οποίας θα ολοκληρωθεί ένα χάρτης τριών διαστάσεων του γαλαξίας μας (Milky Way), αλλά και για τη πολύ φιλόδοξη αποστολή προσεδάφισης της διαστημικής συσκευής Rozetta πάνω σε κομήτη, ώστε να συλλέξουμε περισσότερες πληροφορίες για τη φύση αυτών των εντυπωσιακών ουράνιων σωμάτων.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου μπόρεσαν επίσης να εκπαιδευτούν στην επίδειξη και υλοποίηση σύγχρονων πειραματικών διατάξεων, για να βοηθήσουν τους μαθητές τους στη κατανόηση σημαντικών θεωριών και φυσικών φαινόμενων που σχετίζονται με το διάστημα π.χ. ραδιενέργεια , μικροβαρύτητα, ηλιακός άνεμος κ.α. και πως αυτές βρίσκουν εφαρμογή στις διαστημικές αποστολές και ιδιαίτερα στο διεθνές διαστημικό σταθμό, σε σχέση με την ασφάλεια και την καθημερινότητα των αστροναυτών.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι μία από τις πρακτικές αυτές ασκήσεις, οργανώθηκε και παρουσιάστηκε στο σεμινάριο της ESA από τον υπεύθυνο της ΕΚΦΕ Ευόσμου Θ. Πιερράτο, κάτι που γίνεται για τέταρτη συνεχή χρονιά.

  IMG 4217 IMG 4275 

Επιπλέον εκπαιδεύτηκαν και εξοικειώθηκαν με τη χρήση κατάλληλων πληροφοριακών συστημάτων για τη online ή offline χρήση και άντληση δεδομένων, όπως είναι φωτογραφίες άστρων, αστεροειδών , κομητών και άλλων σωμάτων που υπάρχουν στο διάστημα προς επεξεργασία. Τα δεδομένα αυτά προέρχονται από δορυφόρους, όπως είναι ο SOHO που παρακολουθεί το Ήλιο αλλά και από άλλους μικρότερους, όπως είναι ο FUNCUBE (ένας μικρός δορυφόρος για καθαρά εκπαιδευτική χρήση) και θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε σχολικά project.

esa3

Όλα αυτά βέβαια έχουν ως απώτερο στόχο να βοηθηθούν οι καθηγητές στην προσπάθεια τους να παρακινήσουν, και κυρίως να εμπνεύσουν, τους μαθητές τους να ασχοληθούν με θέματα που αφορούν το διάστημα. Να μπορέσουν οι μαθητές των ευρωπαϊκών σχολείων , σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, να διεκπεραιώσουν σχετικά project, να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν πειράματα. Να πάρουν μέρος σε ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς και εργαζόμενοι ομαδικά αλλά και σε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ευρώπης, να αναπτύξουν δεξιότητες και τεχνικές στην οργάνωση πειραματικών διαδικασιών , στην άντληση, στην καταγραφή και επεξεργασία δεδομένων και βέβαια στην ερμηνεία φαινομένων και συμπεριφορών.

Και -ποιος ξέρει;- κάποιοι από αυτούς να αποτελέσουν την επόμενη γενιά εμπνευσμένων επιστημόνων, που θα φέρει πιο κοντά το ανθρώπινο είδος στην κατάκτηση του διαστήματος και στη κατανόηση των νόμων, οι οποίοι συντελούν στην τόσο αρμονική λειτουργία του σύμπαντος.

Πηγή:  *http://www.thesstoday.gr/koinonia/30-society/31885

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s